Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Υπακοή και Εξουσία!

Σοφοκλής
ΚΡΕΩΝ: Τι δήτα χρήζεις; Η με γης έξω βαλείν; [Λοιπόν, τι θέλεις; Στ΄αλήθεια, να με διώξεις από τη χώρα;]
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: Ήκιστα. Θνήσκειν, ου φυγειν σε βούλομαι. [Καθόλου! Να πεθάνεις θέλω, όχι να πας σε εξορία].
ΚΡΕΩΝ: Ως αν προδείξεις οιον έστιν το φθονείν. [Ναι, αν ποιος είναι ο φθόνος μου, μου δείξεις].
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: Ως ουχ υπείξων ουδέ πιστεύσων λέγεις; [Μιλάς με διάθεση να μην υποχωρήσεις, να μην υπακούσεις];
ΚΡΕΩΝ: Ου γαρ φρονούντα σ΄ευ βλέπω. [Ναι, γιατί βλέπω πως σωστά δε σκέφτεσαι].
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: το γουν εμόν. [Για μένα, ναι].
ΚΡΕΩΝ: Αλλ΄εξ ίσου δει καμόν. [Μα πρέπει και για μένα].
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: Αλλ΄έφυς κακός [Από φυσικού σου είσαι κακός].
ΚΡΕΩΝ: Ει δε ξυνίης μηδέν [Κι αν τίποτα δε νιώθεις];
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: Αρκτέον γ΄ όμως [Ωστόσο, πρέπει να υπακούς.].
ΚΡΕΩΝ: Ούτοι κακώς γε άρχοντος [Όχι βέβαια αν δεν κυβερνάς σωστά].
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ: Ω πόλις πόλις! [Ω πόλη, πόλη]!
ΚΡΕΩΝ: Καμοί πόλεως μέτεστιν, ουχί σοι μόνω [Κι εγώ έχω στην πόλη δικαιώματα, όχι εσύ μονάχα]
[ΣοφοκλήςΟιδίποδας Τύραννος, 622-630].

1 σχόλιο:

  1. απίστευτη ανάρτηση! Άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μνημείο, ως η ιδεολογία του Αναρχισμού! Τελικά, οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν ασχοληθεί με τα πάντα που αφορούσαν και τον Άνθρωπο και τη Φύση. Καλά το λέω εγώ πως ο Πολιτισμός σταμάτησε με την καταστροφή της Αθήνας στον Πελοποννησιακό Πόλεμο!
    Για άλλη μια φορά, ΕΥΓΕ! για τις ανακαλύψεις σου. ΕΥΓΕ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αμέσως!